GWARANCJA
1. FKU „KOMPAN, zwany dalej Producentem, udziela gwarancji na stolarkę wyprodukowaną przez siebie na okres 24 miesięcy.
2. Gwarancja obejmuje wszystkie elementy pod warunkiem właściwego i zgodnego z przeznaczeniem użytkowania.
3. Gwarancja zostanie warunkowo przedłużona na okres:
- 5 lat na stolarkę okienną wykonaną z profili firmy Aluplast, w wersjach okuciowych R, RU i U,
- 10 lat na stolarkę okleinowaną wykonaną z profili Brugmann, w wersjach okuciowych R, RU i U,
- dożywotnio na białą stolarkę okienną wykonaną z profili firmy Brugmann, w wersjach okuciowych R, RU i U,
Warunkiem przedłużenia gwarancji jest wykonanie montażu oraz okresowego przeglądu serwisowego (gwarancyjnego) przez ekipy firmowe lub autoryzowane.
4. Wydłużenie gwarancji powyżej 24 miesięcy dotyczy tylko terenu Rzeczypospolitej Polskiej z powodu ograniczonych możliwości serwisowych Producenta, z wyjątkiem białej stolarki okiennej wykonanej z profili firmy Brugmann, na które to, poza terenem RP, Producent udziela 5-letniej gwarancji ( bez konieczności serwisowania).
5. W indywidualnych przypadkach Producent może rozszerzyć zakres gwarancji poza zawarty w niniejszym dokumencie. Rozszerzenie takie zawsze musi mieć formę pisemnego załącznika i może dotyczyć tylko konkretnego zlecenia, określonego numerem i datą.
6. Przez gwarancję dożywotnią rozumie się czas, w którym technologie zastosowane w produkcji okna są dostępne min. 10 lat.
7. W przypadku korzystania z wydłużonej gwarancji pierwszy serwis powinien zostać przeprowadzony w okresie 18-24 miesiące po montażu, kolejne – nie rzadziej niż raz na 2 lata.
8. Przegląd gwarancyjny wykonywany jest po wcześniejszym zgłoszeniu i jest odpłatny na dzień 01.01.2010 w wysokości netto:
- 5 zł/skrzydło - okna
- 10 zł/skrzydło - drzwi balkonowe
- 50 zł/skrzydło - drzwi wejściowe
- 1 zł/km liczony w obie strony koszt dojazdu serwisanta od siedziby firmy serwisującej.
Cennik aktualizowany jest raz w roku.
9. Autoryzowana ekipa montażowa posługuje się znormalizowaną pieczątką, dostarczoną przez Producenta (wzór na odwrocie).
10. W przypadku wystąpienia wad materiałowych lub produkcyjnych w okresie gwarancyjnym, Producent zapewnia bezpłatną naprawę.
11. Niniejszą gwarancję stosuje się po przedstawieniu pisemnego zgłoszenia reklamacyjnego, które powinno zawierać:
- opis usterki
- kserokopię lub skan karty gwarancyjnej
Zgłoszenie reklamacyjne może zostać złożone w punkcie serwisowym dealera, we wszystkich oddziałach Producenta, listownie, do siedziby Producenta lub na adres e-mail: serwis@kompan.com.pl. Zgłoszenie stolarki do przeglądu okresowego powinno zostać dokonane w punkcie serwisującym u dealera lub na e-mail Producenta: serwis@kompan.com.pl . W przypadku ryzyka utraty ważności gwarancji za datę serwisu uznaje się datę zgłoszenia zapotrzebowania na serwis.
12. Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem,instrukcja użytkowania dostępna na stronie internetowej Producenta,
- uszkodzeń mechanicznych,
- uszkodzeń wywołanych na skutek sił wyższych i innych nieprzewidzianych wypadków,
- uszkodzeń okuć spowodowanych przyspieszonym zużyciem z powodu braku konserwacji,
- uszkodzeń stolarki spowodowanych przez niewłaściwy montaż, inny niż autoryzowany,
- wad montażu dokonanego przez ekipy inne niż fabryczne, w tym również przez ekipy autoryzowane (w takim przypadku gwarantem jakości usługi jest firma posiadająca autoryzację), instrukcja montażu dostępna na stronie internetowej Producenta.
13. Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana na koszt Producenta w terminie 14 dni roboczych od daty oględzin. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowej analizy wad, okres rozpatrywania i załatwienia reklamacji może ulec wydłużeniu, nie dłużej jednak niż do trzech miesięcy od dnia dokonania oględzin.
14. Pojęcie „naprawa nie obejmuje czynności związanych z konserwacją, regulacją oraz innych czynności związanych z użytkowaniem wyrobu, do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie, lub w ramach odpłatnej usługi serwisowej.
15. Naprawa towaru wykonana w okresie gwarancji przez osoby lub firmy nie mające upoważnienia Producenta (tylko serwis fabryczny), unieważnia uprawnienia z tytułu gwarancji.
16. Wyjazd do nieuzasadnionej reklamacji traktowany jest jak usługa serwisowa i jest odpłatny zgodnie z cennikiem Producenta.
17. Każdorazowo, po wykonaniu usługi serwisowej, podmiot wykonujący tę czynność ma obowiązek wystawić fakturę. Dokument ten (wraz z fakturą zakupową) jest składową częścią gwarancji.
18. Nieważna jest karta bez kompletu wpisów, podpisów, pieczęci oraz faktur.
19. W przypadku utraty gwarancji, duplikaty kart nie będą wydawane.
20. W sprawach nie uregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
21. Sądem rozstrzygającym wszystkie sprawy sporne wynikłe z tytułu gwarancji jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla Producenta.